سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222222
تاریخ انتشار: 1403/07/25
در بازدید از پروژه کتابخانه در دست افتتاح شهر صدرا عنوان شد؛
تولیت آستان مقدس: کتابخانه «امین ولایت» پروژه کم نظیر فرهنگی شهر صدرا است/ اگه قرار باشد به صورت زیربنایی فعالیت فرهنگی کنیم، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، احداث کتابخانه است



🔸 دکتر کلانتری: دولت‌های غربی سعی دارند جوانان ما را از فرهنگ مطالعه و پژوهش، دور نمایند و با ایجاد جذابیت‌های کاذب و پوشالی، ذهن آن‌ها را به سمت جاهای دیگر مثل سرگرمی‌های بی‌ثمر و وقت‌گذرانی در فضای مجازی سوق دهند، تا از این طریق به مطامع استعماری و سلطه‌طلبانه خود برسند، در حالیکه در خود جوامع غربی، فرهنگ کتابخوانی حاکم هست.  

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، با همراهی محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، از پروژه کتابخانه جدید شهر صدرا که با همکاری مشترک این بارگاه منور و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در آستانه بهره برداری است، بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر کلانتری در حاشیه این بازدید با استقبال از احداث کتابخانه در بخشی از ساختمان مسجد و حسینیه علی بن ابی طالب(ع) شهر صدرا گفت: با افتتاح این کتابخانه گام مهمی در راستای ترویج فرهنگی کتاب‌خوانی، در این منطقه برداشته خواهد شد.


وی ضمن قدردانی از اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، خدمات و تجهیزات کتابخانه را تحسین کرد و افزود: کار کم نظیر و خوبی است که در این فرصت کم، این کتابخانه آماده افتتاح شده است. طرح ایجاد کتابخانه در این مسجد از مدتی پیش آغاز شد و خوشبختانه این پروژه که به خوبی تجهیز شده است، به زودی افتتاح خواهد شد.

تولیت حرم مطهر، ایجاد کتابخانه «امین ولایت» را پروژه کم نظیر فرهنگی توصیف کرد و گفت: افتتاح این کتابخانه یقینا در این محله و شهر صدرا تأثیرگذار خواهد بود و چون به نام شریف حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام یعنی «امین ولایت» نامگذاری شده است، حقیقتا خدا به این جا برکت خواهد داد .

 

دکتر کلانتری با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه نیاز مردم شهر صدرا و نقطه عطف فرهنگی برای این شهر است، اظهار کرد: اگه قرار باشد به صورت زیربنایی فعالیت فرهنگی کنیم، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، احداث کتابخانه است. دولت‌های غربی سعی دارند، جوانان ما را از مطالعه و پژوهش، دور نمایند و با ایجاد جذابیت‌های کاذب و پوشالی، ذهن آن‌ها را به سمت جاهای دیگر مثل سرگرمی‌های بی‌ثمر و وقت‌گذرانی در فضای مجازی سوق دهند، تا از این طریق به مطامع استعماری و سلطه‌طلبانه خود برسند، در حالیکه در خود جوامع غربی، فرهنگ کتابخوانی حاکم هست.

وی در پایان گفت: شهر صدرا یک شهر بزرگ و پرجمعیت است و روز به روز هم توسعه پیدا می‌کند و فضاهای اینچنینی به تعالی هرچه بیشتر این شهر کمک خواهد کرد.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت