سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222223
تاریخ انتشار: 1403/07/26
تمدید مهلت ارسال مقاله به کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)



دکتر حجت الله طلایی، معاون علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام و دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، در گفتگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر، اظهار کرد: محققین و اساتید حوزوی و دانشگاهی، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان می‌توانند حداکثر تا دهم آبان ۱۴۰۳ ، مقالات خود را به نشانی اینترنتی khamenei.hamayesh.miu.ac.ir ارسال نمایند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر طلایی اظهار کرد: پژوهش‌ها و تحقیقات قرآنی مقام معظم رهبری(دام‌ظله)، قبل و بعد از انقلاب اسلامی آکنده از نکات ظریف تفسیری و علوم قرآنی در خصوص مسائل اجتماعی، حکمرانی در جامعه، خانواده و تعلیم و تربیت است. کنگره اندیشه‌های قرآنی معظم لَه، بر آن است تا به تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های قرآنی ایشان بپردازد. با پیگیری‌های صورت گرفته توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، تولیت معزز آستان مقدس، چهارمین کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، با همکاری جامعةالمصطفی و آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، آبان‌ماه امسال با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهان، به میزبانی این بارگاه منور برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص محورهای این کنگره بین المللی، گفت: موضوع محوری کنگره، «قرآن؛ فرهنگ، هنر و رسانه»، است. علاوه بر آن، ۲۰ موضوع دیگر از جمله: شخصیت و سیره قرآنی امام خامنه‌ای(دام‌ظله) - مرجعیت قرآن  -  قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) -  علوم قرآنی -  تفسیر و معارف قرآن  -  ترجمه، تدبر و انس با قرآن  -  قرائت و حفظ قرآن  -  فعالیت های قرآنی  - سبک زندگی قرآنی  -  قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی  - مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  - قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی  - مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری امام خامنه‌ای(دام‌ظله)  - قرآن، هنر، رسانه و تبلیغ  - قرآن و علوم طبیعی و انسانی(سیاست، مدیریت، تربیت، روانشناسی، اجتماعی، حقوق و...)  - مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امام خامنه‌ای(دام‌ظله)  - قرآن و مستشرقان و غرب  - مبانی قرآنی شعارهای انقلابی، استکبارستیزی و مقاومت در اندیشه امام خامنه‌ای(دام‌ظله)  - روش‌شناسی تفسیر  - زن و خانواده، در این کنگره بین المللی به آن پرداخته خواهد شد.

 

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در خصوص زمان برگزاری این کنگره گفت: مراسم افتتاحیه روز چهارشنبه ۲۳ آبان، از ساعت ۸:۳۰ در شبستان امام خمینی(قدس سره) حرم مطهر آغاز خواهد شد و برنامه‌های سخنرانی و پنل علمی هم از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در سالن شهید آیت‌الله دستغیب برگزار خواهد شد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت