سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 110517
تاریخ انتشار: 1400/07/20
در دیدار مسئول دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان شد؛
سومین حرم اهل بیت علیهم السلام باید به یک قطب فرهنگی - مذهبی در کشور تبدیل شود



امروز سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰، مسئول و جمعی از اعضای دفتر استان فارس مرجع عالیقدر جهان تشیّع، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کردند.      

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار ضمن اشاره به نقش پر رنگ علمای دینی و مراجع عظام تقلید در بسط و گسترش فرهنگ دینی در جامعه، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی دفاتر مراجع در شیراز، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به یک قطب فرهنگی - مذهبی در کشور تبدیل شود.

 

تولیت حرم مطهر، حضرت آیت الله مکارم شیرازی را از مفاخر کشور عنوان کرد و گفت: در کنار بزرگانی همچون آیات عِظام شهید دستغیب، ربانی شیرازی، سید نورالدین حسینی‌الهاشمی و حائری شیرازی، حضرت آیت الله مکارم از مفاخر شیراز و کشور و البته جهان تشیّع هستند.

 

وی شیراز را شهری فرهنگی- مذهبی دانست و تصریح کرد: شیراز با وجود حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و حوزه های علمیه مختلف و علمای دینی و مراجع عظیم الشأن، از یک طرف شهری مذهبی و از طرف دیگر به سبب وجود شعرا و ادیبان بزرگی همچون سعدی، حافظ، خواجوی کرمانی و شوریده شیرازی، شهری فرهنگی و ادبی محسوب می شود.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری با اشاره به اقدامات رژیم ستمشاهی برای از بین بردن هویت اسلامی شیراز گفت: رژیم طاغوت با برگزاری مراسم هایی همچون جشن ۲۵۰۰ ساله و جشن های هنر، تلاش بسیار کرد تا با صرف هزینه بسیار و گسترش مظاهر فساد، وجه مذهبی این شهر را از بین ببرد اما بحمدالله به همت علما و مراجع دینی و به برکت انقلاب اسلامی، این توطئه رژیم ستمشاهی، نابود شد.

 

وی با اشاره به جایگاه رفیع و متعالی حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی، فرهنگی و مذهبی در کنار دفاتر مراجع عظام تقلید، رسالت بزرگ فراهم کردن زیر ساخت های لازم و همچنین تبیین جایگاه و منزلت این امامراده واجب التکریم را برای همگان در اقصی نقاط کشور و جهان اسلام بر عهده دارند و اِن شاءالله با همدلی، هم‌افزایی و تلاش های همگان، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به جایگاهی که شایسته آن است، برسد. 



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت