سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 120561
تاریخ انتشار: 1400/08/10
گزارش تصویری
دیدار معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)

HyperLink

صبح امروز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰، سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار، اظهار کرد: سپاه پاسداران امید و پشتوانه اصلی کشور است و دلیل آن هم شجره طیبه بودن آن است، چراکه این نهاد انقلابی از روز اول بر پایه تقوا و پاکی بنا شده است. امام خمینی(رحمت الله علیه) فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز همواره بر همین موضوع تاکید داشته اند.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب به کشور، گفت: چند نکته در رابطه با تهاجم فرهنگی باید مدنظر داشت؛ نکته اول، عامل بیرونی است؛ هجمه بی امان فرهنگ غرب و لیبرال دمکراسی که البته تنها کشور ما را مورد حمله قرار نداده بلکه کل  دنیا را مورد هجمه قرار داده است. این هجمه با هدف کنار گذاشتن دین و اخلاق، سنت و اصول انسانی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از ویژگی های تفکر غرب، مهاجم بودن آن است، نه فقط به فرهنگ اسلامی بلکه در کل دنیا، آثار این هجمه ی بی امان دیده می شود. از شرق دور و چین تا کشورهایی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تشکیل شدند. تمام بلوک شرق، سنت هایشان از بین رفت و به سمت غرب کشیده شدند.

 

وی با اشاره به پیامدهای تهاجم فرهنگی غرب گفت: گسترش طلاق و آسیب های اجتماعی در کشورهای مورد تخاصم، بسیار دیده می شود و فرهنگ شرقی در حال متزلزل شدن است.

 

تولیت حرم مطهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون ناتوی فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی یک جریان سازمان یافته بسیار سنگین با فرماندهی مشخص و امکانات بسیار شامل صدها نویسنده، متفکر و رسانه، علیه کشور شکل گرفت. در اوایل انقلاب شبهه پراکنی می کردند و بعد موضوع  نقد دین را با هدف حذف دین در جامعه مطرح کردند. این یک روند حساب شده هست که  سنت ها، ارزش ها و اعتقادها را کمرنگ و بعد از ریشه نابود می کند.

 

وی نکته دوم در رابطه با تهاجم فرهنگی را، عامل درونی دانست و گفت: خوش خیالی و خواب غفلت برخی مسولین اجرایی و فرهنگی کشور از مشروطه تا به امروز که به خودی ها سوءظن و به دشمن حسن ظن دارند باعث گسترش فرهنگ مهاجم غرب است. این تفکر متاسفانه در برخی لایه های مدیریتی معتقد به تفکر لیبرالیستی وجود دارد که گاها به صورت علنی بحث های لیبرالیستی را با چاشنی دموکراسی و آزادی بیان و اندیشه، در جامعه و دانشگاه مطرح می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری ادامه داد: نکته سوم در مورد تهاجم فرهنگی این است که در ناتوی فرهنگی، هجمه ها با پشتیبانی مالی و رسانه ای سنگین می آیند. اینجاست که لزوم کار سازمانی و شبکه ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی، بیش از پیش نیاز می شود. متاسفانه برخی از صحبت های رهبری برداشت هایی می کنند و به ساختارسازی و سازمان سازی روی می آورند و به جای استفاده از شبکه های موجود مردمی، سازمان و تشکیلات جدید تاسیس می کنند که نیازی نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: پایگاه های مقاومت بسیج محلات، کانون های فرهنگی مساجد، هیئات مذهبی و شبکه های مردمی بسیاری که در کشور وجود دارد، اگر تقویت شوند، می توانند سد محکمی در برابر ناتوی فرهنگی دشمن تشکیل دهند. بنده نظریه جدی ام این است که وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند یک جهش فرهنگی باید بوجود بیاید، منظور ایجاد ساختار و مدل جدید نیست بلکه باید شبکه های موجود را اصلاح، تقویت و از آن ها استفاده کرد. معاونت  اجتماعی سپاه کارش همین است، چون سپاه از اول انقلاب کارش جهادی بوده و تشکیلات و گروه های فرهنگی و جهادی را می شناسد و این شبکه های مردمی را می تواند به خوبی سازماندهی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری گفت: بنده پیشنهاد دارم شبکه حرم های مطهر امام زادگان استان فارس و مساجد در همین موضوع امربه معروف و نهی از منکر ورود کنند. همانطور که اطراف و حریم حرم های مطهر باید متناسب با شئونات مذهبی باشد، اطراف مساجد هم باید حریم فرهنگی آن باشد.

وی در پایان بر هم افزایی و گسترش همکاری های فرهنگی مذهبی آستان مقدس و سپاه پاسداران در راستای اعتلای سومین حرم اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت