سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 180856
تاریخ انتشار: 1401/3/3
معارفه فرمانده جدید پایگاه بسیج آستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام
تولیت حرم مطهر: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، ساختن جوان هایی است که مثل ستاره در آسمان تاریک عصر جدید می درخشند

HyperLink

امروز سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، برادر پاسدار و خادم حرم مطهر، حکمت فرج اللهی به عنوان فرمانده جدید پایگاه مقاوت بسیج آستان مقدس، معارفه و از زحمات دکتر خازن، فرمانده پیشین این پایگاه تقدیر شد.  


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار کرد: ۳ خرداد ۱۳۶۱ در تاریخ جمهوری اسلامی، یک نقطه عطف است. حماسه ای بزرگ که طی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، با مجاهدت و جان فشانی سربازان اسلام به دست آمد.

وی ادامه داد: در پایان این نبرد با امداد غیبی خداوند متعال، علاوه بر پایان بخشیدن به ۵۷۶ روز اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.

 

تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: خداوند متعال در در بخشی از آیه ۲۶ سوره مبارکه فتح، می فرمایند: "فَأَنزَلَ اللَّهُ سَكينَتَهُ عَلىٰ رَسولِهِ وَعَلَى المُؤمِنين" یعنی خداوند آرامش و سکینه خود را بر فرستاده خویش و مؤمنان نازل فرمود. گاهی شرایط به قدری سخت می شود که هر لحظه ممکن است انسان از پیروزی مأیوس و احساس رسیدن به بن بست کند. در این لحظه است که امداد غیبی خداوند شامل حال مومنین شده و پیروزی بزرگ رخ می دهد. فتح خرمشهر از این دسته امدادهای غیبی در تاریخ معاصر کشور ما است. همانگونه که حضرت امام رحمت الله علیه فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد". این پیروزی به معنای واقعی کلمه یک فتح الفتوح بود.


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سکینه ای که پروردگار در آیه فوق به آن اشاره کردند، یک شرط خاص دارد و تحقق آن زمانی است که اهل ایمان و انسان های مومن همه تلاش خود را در راستای پیروزی و موفقیت به کار بسته و کوتاهی نکنند و با وجودیکه بر اساس عقلانیت، محاسبه و با تمام وسعشان حرکت می کنند، شرایط به گونه ای پیش می رود که کار قفل می شود. در این هنگام است که امداد الهی نازل می گردد.

وی ادامه داد: پس از دعوت حضرت موسی(ع) از فرعون و فرعونیان به خداپرستی و ارائه معجزات گوناگون و عدم پذیرش آن ها، ایشان مأمور می شود که با بنی اسرائیل، از مصر کوچ کند، اما هنگامی که به رود نیل می رسند، ناگهان متوجه می شوند که فرعون و لشگرش آنها را از پشت سر تعقیب می کنند. در اینجاست که ایشان مأموریت پیدا می کند عصای خود را به دریا بزند و پس از انجام این کار، راه های متعددی از دل دریا گشوده می شود و جمعیت بنی اسرائیل به سلامت از دریا می گذرند و از آن طرف لشگر مخالف که همچنان آنها را تعقیب می کردند، وقتی همه به وسط دریا می رسند، آب ها به هم می پیوندند و همگی هلاک می شوند. اینجا به وضوح شاهد امداد الهی هستیم و مسیری که برای مومنین راه می شود، برای فرعون و فرعونیان، چاه می شود.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بخشی از بیاناتشان در دیدار مردم قم در ۱۸ دی ۱۳۹۸ اظهار داشتند: "... امام(ره) در مورد جنگ فرمودند که فتح‌الفتوح این انقلاب، تربیت جوان ها و رشد دادن این نهال های بالنده است " و حقیقتا نیز همینطور است. بزرگترین دستاورد این انقلاب ساختن جوان هایی است که مثل ستاره در آسمان تاریک عصر جدید می درخشند، همچون باکری ها، حججی ها و هزاران هزار رزمنده و ایثارگر و دانشمند جوان که باعث افتخار اسلام و ایران عزیزمان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: یکی از ابتکارات امام خمینی(رحمت الله علیه) احیای بسیج بود، احیا به این دلیل که بسیج متعلق به عصر پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) است و پیروزی های صدر اسلام همگی به همت بسیج یاران پیامبر(ص) بوده است. حضرت امام(ره) بسیج را احیا کردند و بعد از رحلت ایشان بسیج در دنیای اسلام احیا شد، در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، پاکستان، هند و اندونزی بسیج بدون هیج هزینه مادی احیا شده است و این رمز پیروزی است. رمز پیروزی در نیروهای مردمی مخلص از جان گذشته ای که با بصیرت و آگاهی، مسیرشان را به درستی پیدا کرده اند و با همه وجود، گوش به فرمان ولی امرشان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فرمانده جدید پایگاه بسیج آستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، ابراز امیدواری کرد که این پایگاه، با استعانت از خداوند متعال، بهره از معنویت و فضای ملکوتی این بارگاه منور و برنامه ریزی و تلاش، به یک الگوی موفق در بین پایگاه های بسیج، تبدیل شود.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت