سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190861
تاریخ انتشار: 1401/03/10
دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تولیت حرم مطهر
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری: یکی از مصادیق جهاد فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است

HyperLink

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همراهی محمد سرشار «معاون فرهنگی و اجتماعی» معاون اول رییس جمهور و هیأت همراه، ضمن تشرف به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور، در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو کرد.        

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار اظهار کرد: هر جامعه و تمدنی که از کتاب فاصله گرفته، محکوم به زوال و سقوط است. یکی از مصادیق جهاد فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است. گاهی مطالعه یک کتاب مفید می تواند، زندگی یک فرد را دچار تغییر و تحول اساسی کند.

 

وی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کسب دانش و آگاهی در میان مردم یک امر بسیار مهم و ارزشمند است. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: ما تَصَدَّقَ النّاسُ بِصَدَقَةٍ أفضَلَ مِن عِلمٍ يُنشَر یعنی اینکه مردم هيچ صدقه اى ندادند كه برتر از دانشى باشد كه در ميان مردم پخش شود.

 

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این دیدار به ارائه گزارشی از برگزاری ادوار جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت و در ادامه گفت: سال گذشته اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی را در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار کردیم و امسال نیز توفیق برگزاری اختتامیه این رویداد در استان فارس و حرم مطهر شاهچراغ(ع)‌ نصیبمان شده است.

وی افزود: در این راه از حضرت حق، ائمه اطهار(ع) و بزرگان استمداد می طلبیم که بتوانیم ثابت قدم باشیم و در ادامه بتوانیم در کشورهای دیگر، مخصوصا کشورهای حوزه مقاومت، این جشنواره را برگزار کنیم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت