سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221566
تاریخ انتشار: 1402/3/21
برگزاری نشست اندیشه ورزی «حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» در حرم مطهر

HyperLink

نشست اندیشه ورزی تخصصی «حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» با حضور حجج اسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند و محمدرضا زیبایی نژاد در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی در این نشست، به نقشِ حلقه‌های میانی در فرهنگ‌سازی، اشاره کرد و گفت: حلقه‌های میانی، مسئولیت رسمی ندارند اما قدرت کنشگری بالایی دارند. به دلیل مسئولیت پذیری، سواد کنشگری به صورت ذاتی در وجودشان نهادینه است. انگیزه‌ی این را دارند که به یک حوزه نفود کنند و حداکثر تاثیرگذاری را روی آن داشته باشند.

 

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی گفت: حلقه‌های میانی حداقل سه نقش گفتمان سازی، مطالبه گری و خدمات دهی را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: حلقه‌های میانی اعتقادی به داشتن مسئولیت رسمی ندارند و مهم‌ترین هدفشان ارائه گفتمان های علمی است.. و‌ اما در بخش مطالبه گری، هرکسی که صاحب امضا، مسئولیت و قدرتی است باید پاسخگو باشد. این مطالبه گری به دور از خشونت است. و اما بخش سوم و پایانی، خدمات دهی است. حلقه‌های میانی به عنوان فعالان فرهنگی، گوشه‌ای از بارِ مسئولیت سنگینِ مسئولان را عهده دار هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند گفت: موازنه در اجتماع، از اهمیت فراوانی برخوردار است. موازنه تابع جاذبه است و جاذبه، تمامیِ حرکات و اتفاقات را مدیریت می‌کند. اصولاً توازن در جامعه از فساد جلوگیری می‌کند. مردم و مسئولین، زمانی که احساس کنند در یک ظرف قرار دارند، به یکدیگر متمایل می‌شوند. این موازنه در جوامع غربی و سرمایه‌داری وجود ندارد.

 

در ادامه این جلسه‌، حجة الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: فردگرایی و متعاقب آن، افزایش خیانت و تغییر نگاه افراد به مسئله‌ی ازدواج، تغییراتی است که غرب برای کشورهای جهان سوم تعریف کرده است.

وی در ادامه پیرامون ابعاد مختلف مقوله حجاب و عفاف به ایراد سخن پرداخت.

 

شایان ذکر است، این همایش به همت و مشارکت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)، دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی فارس، کمیته حلقه های میانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، استانداری و اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار گردید.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت