سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 30004
تاریخ انتشار: 1398/12/07
تشکیل جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به ریاست معاونت اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام



به دنبال شیوع ویروس کرونا در بعضی مناطق کشور، با هدف صیانت و حفاظت از زائران و خادمان حرم مطهر، ستاد پیشگیری و مبارزه با این ویروس با حضور معاونان و مدیران ارشد حرم مطهر، تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، دکتر محسن نعمتی معاون اجرایی حرم مطهر پس از پایان جلسه این ستاد در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی این بارگاه منور، پیرامون مصوبات جلسه امروز و اقدامات صیانتی که حرم مطهر تاکنون انجام داده، اظهار داشت: از ابتدای انتشار خبر ورود این ویروس به کشور، پیرو تاکیدات حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس درمورد اهمیت حفظ سلامت زائران و مجاوران، با ارتباط و هماهنگی با استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمهیدات ویژه ای در جهت حفاظت از زائران و مجاوران حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و برادر بزرگوارشان حضرت سید میرمحمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، در برابر این بیماری انجام گرفت.

وی در تشریح این اقدامات گفت: در ابتدای امر از هفته گذشته ورود گردشگران خارجی به حرم مطهر ممنوع اعلام شد و ضریحین آستان مقدس و مکان های پرتردد، به صورت مستمر در حال ضدعفونی است و به دور ضریحین نیز نرده های حفاظتی کشیده شده است. در کفشداری ها از پلاستیک های یکبار مصرف استفاده می شود. همچنین صندلی های نماز، ویلچرها و ماشین های زائر بر به صورت مکرر ضدعفونی می شوند.

معاون اجرایی در تشریح مصوبات امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا گفت: مقرر گردید تا اطلاع ثانوی کلیه برنامه های فرهنگی حرم مطهر به جز نمازهای یومیه تعطیل شود.

دکتر نعمتی ادامه داد: موزه آستان مقدس، بوستان کودک، سالن های مطالعه کتابخانه حرم مطهر و همچنین سالن های همایش و زائرسراهای حرم مطهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

همچنین کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و دارالشفای حرم مطهر، ضمن آموزش زائران در مقاطع مختلف مانند بین الصلاتین ، ماسک، دستکش و اقلام ضدعفونی بین خادمان توزیع می کنند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت