پرینت
برگزاری همایش بزرگ "افتخار خدمت" در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام
1401/03/16

عصر امروز، دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، همزمان با ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، همایش "افتخار خدمت" و تجدید میثاق خدام آستان مقدس با این امامزاده جلیل القدر، با حضور بیش از یک هزار نفر از خدام حرم مطهر در صحن احمدی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر، در این مراسم ضمن تبریک دهه پرفضیلت کرامت و تقدیر از تلاش های شبانه روزی خدام در ارائه خدمت به زائران و مجاوران، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که توفیق بزرگ خادمی و خدمتگزاری به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، را به همه ما عنایت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید هیچ خدمتی در پیشگاه خداوند متعال، این عظمت و ارزش را نداشته باشد که یک فرد برای پاک ترین انسان های روی زمین، برای سلاله ی پاک دختر نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم)، حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، خدمت کند.

تولیت حرم مطهر اظهار کرد: در روایت داریم، حضرت موسی علیه السلام از خداوند متعال می‌پرسد خدایا اگر تو بنده بودی برای جلب رضایت خدای خودت چه می‌کردی؟! خداوند فرمود من به بندگان خدمت می‌کردم. این نشانه ارزش عظیم خدمت به بندگان خداست.
وی تصریح کرد: اگر بندگان خدا، زنان و مردان مومن و مومنه باشند قطعا ارزش خدمت بالاتر است و البته بالاتر از آن اینکه بندگان مومن و ‌مومنه، زائران اهل بیت علیهم السلام باشند. امروز این توفیق را خداوند به همه ما عطا کرده که در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی خادم زائران سیدالسادات الاعاظم باشیم، و چه افتخاری بالاتر از این، بابت این توفیق بزرگ، خداوند متعال را شاکریم.

شایان ذکر است در همایش بزرگ "افتخار خدمت"، خدام نوجوان به صورت دسته جمعی سرود "سلام فرمانده" را اجرا کردند. قرائت صلوات خاصه حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام و مدیحه سرایی حاج سیدمحسن بنی فاطمی و حاج سعید خائف پناه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • برپایی نمایشگاه عکس "کرامت" در حرم مطهر
    تجدید میثاق خدام حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با حضرت احمدبن موسی(ع)
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی: