سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 211281
تاریخ انتشار: 1401/10/21
تولیت حرم مطهر: جهاد اصلی کار خالصانه و با کیفیت کردن و از پست و عنوان و از خودگذشتن است

HyperLink

امروز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ در آستانه ولادت باسعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، بانوان شاغل در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام با حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری، تولیت آستان مقدس دیدار کردند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، تولیت حرم مطهر در این دیدار ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: باید بهترین و متقی ترین انسان ها، خادم حرم های مطهر اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام باشند و بحمدالله عموم خواهران و بردرانی که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، مفتخر به ارائه ی خدمت به زائران و مجاوران گرانقدر هستند، اینچنین هستند.

وی تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام، خودشان عالِم ترین، پاک ترین و متقی ترین انسان های روی زمین بودند و خدمتگزاران ایشان نیز باید متخلق به اخلاق الهی و این حسنات باشند. مردم، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را از آیینه وجودی ما خدام حرم مطهر می بینند، لذا خادمان حرم، باید واقعاً انسان های مومن و متقی باشند و در حرم نقش آفرین باشند. در این بارگاه مقدس، باید تصمیم همه ما این باشد که حرم مطهر به قلب مرکزی فرهنگ دینی این شهر و استان تبدیل شود و بعد هم اِن شاءالله انوار آن در سطح کشور، شعاع پیدا کند. برای این مهم باید در رسالت خود در محل کار، جدی باشیم.

 

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من شخصاً نگاهی دارم؛ اگر آدم سرباز باشد بهتر است از اینکه بالا باشد تا او را ببینند و بهتر است جایی باشد که دیده نشود تا بتواند بیشتر کار کند. بعضی اوقات دیده شدن مانع کار انسان می شود. در کشور ما افرادی که بالا و جلوی دوربین و صفحه اول روزنامه باشند زیاد داریم، ولی سرباز خیلی نداریم، یعنی کسی که نه عنوان و نه تربیبون می خواهد، فقط قصد دارد کار کند. جایی که نیرو کم است ما باید برویم و آنجا کار کنیم، این نگاه کلی من است. چون جمهوری اسلامی خودش یک حرم است. همه جای این جمهوری اسلامی ایران حرم اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام است و هر جای آن کار کنیم خادم و محب واقعی اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام می شویم. در این حرم هر چه سرباز بیشتر باشد که دنبال عنوان و عکس و فیلم و دوربین نباشد بهتر است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: امروز روز کار است، اگر ما این اصل را بپذیریم دیگر دنبال دوربین و پست و مقام و ... نخواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه کشور، امروز به کار و جهاد به معنای واقعی کلمه نیاز دارد، تصریح کرد: جهاد فقط به معنای جنگیدن با عناصر تکفیری در سوریه نیست، در خود حرم مطهر هم می شود جهاد کرد. جهاد اصلی، کار خالصانه و با کیفیت کردن و از پست و عنوان و از خودگذشتن است. در فضای جنگ نرم، این جنگ اصلی است. خداوند به همه ما توفیق دهد که در این جبهه حضور قدرتمند داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری خطاب به کارکنان حرم مطهر گفت: هر روز روحیه خودتان را بازسازی کنید و در هر جایی از این بارگاه منور که خدمت می کنید، از سردرب ها تا حرمین مطهر احمدی و محمدی علیهماالسلام، همه اش مصداق جهاد فی سبیل الله است. دشمن با تمام وجود قصد دارد ذهن مردم را تخریب کند و ما باید با عملکرد خوب خودمان با دشمن بجنگیم و نقشه دشمن را خنثی کنیم. اگر کار با کیفیت انجام دهیم نتیجه اش مغلوب شدن دشمن می شود. چون وقتی کاری را خوب انجام دادید جوانی که در معرض بمباران فکری، اخلاقی و دینی است و مسیرش به حرم مطهر افتاد و عکس این قضیه را دید با خود می گوید دشمن دروغ می گوید.

وی ادامه داد: ربطی به زمان جمهوری اسلامی ایران ندارد، از غدیرخم تاکنون این سم پاشی ها وجود داشته است. دشمن برای شکستن جبهه حق، با تمام وجود تلاش می کند و همیشه در این طرف هم انسان های خالص و زحمتکشی بوده اند که با همه وجود دفاع کرده اند و جان و زندگی و همه هستی خودشان را گذاشته اند و با دشمن مقابله کرده اند. ما امروز جزو آن لشکری هستیم که از ۱۴۰۰ سال پیش به این سمت با ایثار و فداکاری در این جبهه ی جهاد خدمت می کرده اند و این جمع استمرار آن حرکت است. اولین خانمی که در این مسیر دست به اقدام زد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود. در عمر کوتاهی بعد از رحلت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)، ایشان با همان حرکتی که انجام دادند خدمت بزرگی به اسلام راستین کردند. ان شاءالله در این مسیر هر روز خودمان را به لحاظ روحی بازسازی کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در این شرایط بدون تردید هجمه اصلی متوجه خانم های جامعه است. وقتی محور شعارهای دشمن می شود زن، زندگی، آزادی و این کلمات برجسته و پلاکارد و شعار اصلی می شوند یعنی قرار است در این حوزه اتفاقی رخ دهد. دلیل آن هم تجربه ی دویست الی سیصد ساله ای است که دنیای غرب با این کلمات به جایی که الان قرار دارد، رسیده است. نیت اولیه از طرح این شعارها در غرب، اقتصادی بوده است. یعنی وقتی اروپا به سمت صنعتی شدن رفت و کارخانه ها و فعالیت های بزرگ اقتصادی شکل گرفت، متوجه شدند از عهده پرداخت حقوق کارمندان و کارگران خود بر نمی آیند و به دنبال کارگران ارزان می گشتند و زن ها را با حقوق کمتر استخدام کردند. شعار زن زندگی آزادی، یعنی کارگر زن و کارگر ارزان که نصف حقوق مرد را می گیرد و هر چقدر بخواهد از او کار می کشند. اما همین موضوع باعث فاصله گرفتن زن از زندگی شد و رسید به جایگاه نازلی که الان است و  ماهیت کار عوض شد و زن دیگر کارگر ارزان نیست و خانواده متلاشی شد و تجارت زنان شکل گرفت و موسسه های فراوان اقتصادی ایجاد شد که کارشان تجارت زنان است.

 

وی گفت: برخی از کشورهایی که بنده رفتم اقتصادشان بر روی همین پایه، یعنی تجارت انسان می چرخد و ابتذال به معنی واقعی کلمه در آنجا وجود دارد. به کشور فیلیپین که کشوری مسیحی است سفر کردم. کشوری که چندین میلیون مسلمان و تعداد کمی هم شیعه دارد. در آنجا موسسه تجارت زنان است. در خیابان دو الی سه هزار نفر با وضع مبتذل ایستاده اند و دنبال مشتری می گردند. خیلی راحت می گویند بنگاه صادرات انسان داریم و از یک کشور به کشور دیگر انسان صادر می کنند و برای صادر کردن هر انسان فرضاً پنج هزار دلار درآمد دارند. این قضیه برای امروز نیست. کتاب بینوایان ویکتور هوگو که تقریباً مربوط به دویست سال پیش است را مطالعه کنید. ویکتور هوگو در قرن هجدهم زندگی می کرده است. زندگی نامه چارلی چاپلین که صد و خورده ای سال پیش در هالیودد کار می کرده است را مطالعه کنید. در آنجا دقیق در مورد کارگران زن نوشته شده است. این چیزی که در اروپا از دویست سال پیش باب شد و هدف اولیه به مرور به هدف ثانویه تبدیل شد و از قداست مادری و قداست زن چیزی باقی نماند. انسان های غربی فریادشان از این وضعیت رقّت بار بلند است. جمع بزرگی از متفکران و فیلسوفان جهان غرب در مورد این وضع اسفناک کتاب می نویسند و سخنرانی می کنند. طبق آخرین آمار ۵۶ درصد متولدین در کشور فرانسه بر اساس آیین و شریعت خودشان، فرزندان نامشروع هستند. حتی شریعت خودشان را هم رعایت نمی کنند. در برخی از کشورها مثل مکزیک هفتاد الی هشتاد درصد زاد و ولد ها نامشروع است. خانواده و چارچوب های مد نظر در اسلام و مسیحیت و یهودیت در آنجا کاملاً رها شده است. زن زندگی آزادی یعنی این زنی که جهان غرب تعریف می کند، نه زنی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و اسلام می گوید.

 

تولیت حرم مطهر، پیرامون وظیفه زنان در جمهوری اسلامی ایران گفت: شما خط مقدم جنگ نرم و جهاد فرهنگی هستید. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) چند روز پیش فرمودند که در جریانات اخیر خانم ها بودند که با حفظ حجاب و عملکردشان محکم به دهان دشمن و فراخوان دهندگان کشف حجاب زدند. عده ای قلیل از اساس به حجاب و پوشش اعتقادی نداشتند ولی قاطبه زنان ایران اینگونه نیستند. حرف رهبری این است که زن ایرانی و بانوی ایرانی امروز هم حواسش را جمع کند چرا که خط مقدم جبهه است و باید در این خط مقدم به وظایف الهی خودش به خوبی عمل کند.

 

شایان ذکر است در پایان این نشست با اهدای هدایای متبرک حرم مطهر، از بانوان شاغل در آستان مقدس، تقدیر به عمل آمد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت