پرینت
دیدار مدیر حوزه علمیه استان فارس با تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام
1400/06/13

امروز شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس به همراه جمعی از مسئولان حوزه به حرم مطهر مشرف شد و با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت جدید این بارگاه منور در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و نزدیکی بیشتر این بارگاه منور با حوزه های علمیه اظهار کرد: در گذشته مدارس علمیه بزرگ شیراز همچون مدرسه خان، منصوریه، مقیمیه، محمودیه، ایمانیه و مدرسه شهید دستغیب که همگی حوزه هایی مرجع پرور و عالِم ساز هستند، پیرامون حرم مطهر بودند و یکی از راهبردهای آستان مقدس در آینده این خواهد بود که این بارگاه منور محور توجه و مرکز ثقل طلاب و روحانیون شهر و استان فارس باشد.

 

تولیت آستان مقدس ادامه داد: کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش های حرم مطهر با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار جلد کتاب و سالن های بزرگ مطالعه خواهران و برادران دارای ظرفیت بزرگی است که طلاب می توانند از آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری ابراز امیدواری کرد با کاهش محدودیت های کرونایی و همکاری حوزه، کلاس های درس اخلاق به صورت هفتگی و مستمر در حرم مطهر برای عموم دایر شود.

وی اضافه کرد: طلاب متخصص می توانند در زمینه ارائه مشاوره های دینی به زائران و مجاوران این بارگاه منور، اقدامات موثری را در فرهنگ سازی بر اساس اصول و ارزش های اسلامی انجام دهند.

  • سوگواری خدام نوجوان حرم مطهر در رثای شهادت سیدالساجدین(ع)
    دیدار مدیركل صدا و سیمای مركز فارس با تولیت آستان مقدس
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی: